poniedziałek, 21 grudnia 2015

Podsumowanie 2015 roku w kpopie

Wielkimi krokami zbliża się koniec tego roku i tym razem, poza moimi ulubionymi piosenkami, będzie też "rozdanie nagród". Nagrody będą przyznawane według gustu mojego i Dominika :)
1 miejsce / 2 miejsce 

Najlepszy męski debiut
Zeszłoroczni zwycięzcy: GOT7
Nominowani: Day6 / iKON / Monsta X / Seventeen / Up10tion

Day6 zadebiutowali nagle, nie przyglądałam im się zbytnio, nie interesowały mnie informacje o nich. Ich debiut przypadł mi bardzo do gustu. Słuchałam reszty piosenek z ich pierwszego mini-albumu i także były bardzo dobre - jednym słowem porządna grupa. Poza nimi, przyglądałam się też Seventeen, których polubiłam dzięki Mansae

Najlepszy żenski debiut
Zeszłoroczne zwyciężczynie: Mamamoo
Nominowane: CLC / GFriend / Oh My Girl / The Ark / Twice

Dzięki Sixteen pokochałam Twice już przed debiutem, jednak moim zdaniem dziewczyny powinny popracować nad swoimi wokalami. Jeszcze długa droga przed nimi :) CLC za to są zdolne i śpiewają naprawdę dobrze. Mam nadzieję, że z następnym comebackiem dostaną lepsze piosenki - o ile Pepe jest dobre, o tyle Like już mnie nie zachwyciło.

Najlepszy girlsband
Zeszłoroczne zwyciężczynie: 2NE1
Nominowane: 4Minute / f(x) / Girls' Generation / miss A / Red Velvet / Wonder Girls

Od razu to napiszę - dla mnie girlsbandem roku są Red Velvet. Nie Girls' Generation. One wygrały tylko dzięki głosom mojego brata, który nie ma gustu :) Tyle w temacie. Red Velvet są niesamowite, ponieważ w żadnym wypadku nie są typową grupą w kpopie. Mają dwie strony - red i velvet, które odpowiadają różnym stylom muzycznym. Automatic i Ice Cream Cake to dwie całkowicie różne i dwie genialne w swoich gatunkach piosenki. SNSD też miały dobry rok i muszę przyznać, że ich utwory trzymały poziom.

Najlepszy boysband
Zeszłoroczni zwycięzcy: 2PM
Nominowani: BigBang / BTS / EXO / GOT7 / Infinite / SHINee

To było dość logiczne. Królowie k-popu. Powrót po 3 latach nie mógł być słaby. Ciągle czekam na wydanie ich albumu, żeby go zakupić. Chciałabym też dodać, że oprócz BB polecam wszystkim muzykę BTS, którzy są genialni i zajmują drugą pozycję wśród najlepszych boysbandów w moim serduszku.

Najlepsza solistka
Zeszłoroczna zwyciężczyni: Ha:tfelt
Nominowane: Gain / Hyuna / IU / Lim Kim / Taeyeon

Od solo Taeyeon nie oczekiwałam zbyt wiele. Co prawda, jest moją biaską w SNSD, jednak obawiałam się, że pójdzie w styl muzyczny Kyu, a ja ballad zazwyczaj nie lubię. Jakże się zdziwiłam! Możliwe, że jej album jest dla mnie tak dobry, ponieważ nie miałam zbytnich oczekiwań, jednak nie tylko mnie ona zachwyciła. Dominik także przyznał jej pierwsze miejsce.

Najlepszy solista
Zeszłoroczny zwycięzca: Taeyang
Nominowani: J.Y.Park / Mad Clown / San E / PSY / Zion.T

Podobna sytuacja do Tae - nie oczekiwałam wiele, dostałam z nadwyżką. Jego singiel Who's Your Mama? jest niezły muzycznie, tekst trzeba czytać z przymrużeniem oka, tak samo oglądać teledysk. Nieźle sobie papa JYP działa :>

Najlepszy teledysk - stylistyka
Zeszłoroczne zwyciężczynie: Sistar - I Swear
Nominowani: f(x) - 4 Walls / Lim Kim - Awoo / BigBang - Bae Bae / Hara - Choco Chip Cookie / Red Velvet - Dumb Dumb / Wonder Girls - I Feel You / SHINee - View

W tym roku było naprawdę wiele świetnych klipów. Szczerze przyznaję, że podjęcie tej decyzji było dość trudne, bo wszystkie z tych wymienionych są ge-nial-ne! Na początku na tej liście były wszystkie teledyski BigBang, jednak postawiliśmy na Bae Bae, które jest oryginalne i po prostu świetnie zrobione. Opowiada o seksie poprzez różne nawiązania, jednakże nie ma wypinania się do kamery czy seksu z podłogą (co boysbandy też praktykują). 4 Walls jest za to piękne i pełne symboliki, która tylko czeka aż rozgryziemy to mv.

Najlepszy teledysk - historia
Zeszłoroczni zwycięzcy: Akdong Musician - Melted
Nominowani: Kyuhyun - A Million Pieces / Day6 - Congratulations / Taeyeon - I / BTS - I Need U i Run / SHINee - Married to the Music / The Ark - The Light / BtoB - Way Back Home

Jestem w szoku, że debiutujący girlsband dostał taki dobry teledysk. Wróć - w szoku, że debiutujący girlsband z małej wytwórni bez sexy czy cute konceptu, dostał taki dobry teledysk. Jest on wzruszający, dobrze zrobiony i bardzo ładny. Warto zobaczyć.

Piosenka roku
Zeszłoroczny zwycięzca: San E - Body Language
Nominowani: f(x) - 4 Walls / Primary ft. Choa i Iron - Don't Be Shy / Taeyeon - I / Red Velvet - Ice Cream Cake / Wonder Girls - I Feel You / BTS - I Need U / BigBang - Loser / SHINee - View

I kolejny raz się powtórzę - nie spodziewałam się, że to będzie tak dobre. A jest fantastyczne. Moją piosenką roku jest Crazy od 4Minute, ale nie oznacza, że reszta piosenek z tej listy nominowanych jest gorsza. Wszystkie są majstersztykami i wszystkie brzmią wspaniale, co sprawia, że tym artystom poprzeczka zostanie podniesiona bardzo wysoko na nadchodzący 2016 :)
* Don't Be Shy wygrało, ponieważ Dominika nie zachwyca tegoroczne wydanie 4Minute tak, jak mnie, a ta piosenka jest równie dobra 

Piosenka z albumu
Zeszłoroczne zwyciężczynie: 2NE1 - Crush
Nominowani: BTS - Butterfly / Girls' Generation - Check / Red Velvet - Huff n Puff / BigBang - If You / miss A - Love Song / Red Velvet - Oh Boy / Wonder Girls - One Black Night / f(x) - Papi / EXO - Playboy / 4Minute - Tickle Tickle Tickle

Love Song jest lepsze niż Only You. Jest to mieszanka ballady, popu i muzyki klasycznej. Znakomity utwór, zdecydowanie jeden z najlepszych z tego roku. Polecam także przesłuchać reszty nominowanych - w szczególności piosenki BTS i f(x).

Najlepszy album
Zeszłoroczne zwyciężczynie: 2NE1 - Crush
Nominowani: f(x) - 4 Walls / EXO - Exodus / Girls' Generation - Lion Heart / Wonder Girls - Reboot / Red Velvet - The Red

f(x) z roku na rok wydają coraz lepsze albumy. Tegoroczny to mieszanka tego, czego w kpopie jest niewiele. Rytmy przywodzą na myśl amerykańską muzykę, jest też trochę retro (np. w piosence X). Nie ma na nim słabych piosenek, chociaż łatwo wskazać ulubieńców: Papi, Diamond, Rude Love czy właśnie wspomniane X. Skoro już o retro mowa, także powroty Wonder Girls i SNSD pełne były tego stylu. Oby ta moda trwała w koreańskiej muzyce jak najdłużej :)

Najlepszy mini-album
Zeszłoroczne zwyciężczynie: Sistar - Touch&Move
Nominowani: IU - Chat-shire / miss A - Colors / 4Minute - Crazy / BTS - The Most Beautiful Moment in Life pt.1 / BTS - The Most Beautiful Moment in Life pt. 2

I znowu nie do końca zgadzam się z wynikiem. Crazy jest fantastyczne (z wyjątkiem ostatniej piosenki), ale to BTS zasłużyli na zwycięstwo. Obie części ich mini-albmu są wspaniałe, napisane i zaśpiewane z sensem. Liczę, że kolejny rok przyniesie jeszcze więcej dobrych albumów od nich :) Wracając do 4Minute, stało się coś magicznego, ponieważ ich non-title zawsze były słabe, jednak ten album jest dowodem, że jak chcą to potrafią wydać dobre piosenki bez teledysków.

Najlepsza kobieca choreografia
Zeszłoroczne zwyciężczynie: Kara - Mamma Mia


Najlepsza męska choreografia
Zeszłoroczni zwycięzcy: BTS - Boy in Luv

Największe rozczarowanie
Zeszłoroczne zwyciężczynie: 4Minute
Nominowani: BEAST / Girl's Day / Hyosung / iKON / Sonamoo

Po zeszłorocznych hitach - Something i Darling - oczekiwałam od Girl's Day kolejnych genialnych piosenek. Niestety, moje oczekiwania były najwidoczniej zbyt duże, ponieważ ich comeback nie przypadł mi do gustu. Ba! Nienawidzę tej piosenki, tak samo jak YEY od BEAST czy Into you od Hyosung. Sonamoo znalazły się tutaj, ponieważ po dość dobrym debiucie uraczyły nas niekoniecznie złą piosenką, ale z beznadziejnym tekstem. Od iKON oczekiwaliśmy wiele, a tylko jedna piosenka nam się spodobała.

Największe zaskoczenie
Zeszłoroczne zwyciężczynie: EXID
Nominowani: 4Minute / 9Muses / EXID / J.Y.Park / Infinite / Oh My Girl

9Muses od początku roku były bardzo konsekwentne w wydawaniu piosenek - zrobiły 3 comebacki. Trzy dobre comebacki. Od Drama poprzez Hurt Locker aż do Sleepless Night, pokazywały różne swoje strony i każda, choć różniła się od pozostałych, trzymała poziom. OMG zadebiutowały ze słabym utworem, ale Closer jest wręcz magiczne. Z kolei Infinite nigdy nie przekonywali mnie swoimi piosenkami, dopóki nie wyszło świetne Bad.

Najlepsza współpraca/podgrupa
Zeszłoroczne zwyciężczynie: Orange Caramel
Nominowani: Bastarz / GD&T.O.P / Primary i Choa / Soyou i Kwon Jeong Yeol / TaeTiSeo

Barwa głosu Choa (to się jakoś odmienia?) jest niesamowita, jednak w piosenkach AOA nie pozwalają nam tego usłyszeć. Moim zdaniem wytwórnia powinna pozwolić jej na wydanie solowego albumu. Jeszcze nic nie zapowiedzieli, ale ja będę czekać, nawet jeśli to będzie wymagało czasu. Dzięki tej piosence, odkryłam też Primary (to też się odmienia?), który wyprodukował wiele świetnych utworów.



Dziękujemy, że dotrwaliście do końca! Pozostawcie komentarz i napiszcie kogo wy byście nominowali w danych kategoriach :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz