poniedziałek, 1 grudnia 2014

Najlepsze piosenki z 2014 roku! [K-POP]

Już nadszedł czas na listę z najlepszymi piosenkami z tego roku. Co prawda - został jeszcze miesiąc, ale postanowiłam zrobić ranking już dziś. Utwory po dzisiejszej dacie (1 grudnia) przejdą na następny rok w moim następnym notowaniu :) Myślę, że tak będzie w porządku. Utworów jest 38, bo... tak. Muszę jeszcze dodać, że było mi bardzo bardzo bardzo ciężko. Naprawdę: ten rok obfitował w wiele naprawdę świetnych piosenek, jak i albumów.
Lista przedstawia moje ulubione utwory koreańskie z tego roku, a więc jesli ktoś ma zażalenia, to niech zrobi własną listę. :) Ale komentarze chętnie poczytam - piszcie o swoich ulubionych z tego roku.
Pamiętajcie: wystarczy kliknąć na tytuł, a przeniesie was na teledysk :>

Lista najlepszych piosenek z 2014 roku:
27. Epik High - Happen Ending (występ z Lee Hi, ponieważ to moja ulubiona wersja)
19. CL - Mental Breakdown (zaczyna się 01:52)
Piosenka wydana całkiem niedawno, bo niepełne dwa tygodnie temu. Kiedy usłyszałam piosenkę, to najpierw poczułam się zawiedziona, ale potem nie mogłam się od niej uwolnić! Jest to utwór-pułapka, więc zapewniam, że na jednym odsłuchaniu się nie skończy :)
Dziewczyny z AOA (skrót od Ace of Angels) poznałam dopiero w tym roku. Po jakimś czasie naprawdę polubiłam ,,Miniskirt", a więc na ,,Like a Cat" czekałam z niecierpliwością. Piosenka jest świetna, wciągająca i z naprawdę ciekawym teledyskiem. Ja właśnie bardzo lubię MV z femme fatale, czy coś w ten deseń. Bardzo przypomina mi ,,Poison" od Secret (który też wielbię).
Muszę napisać, że AkMu to zdecydowanie mój ulubiony debiut w tym roku. Bardzo chciałabym, aby dostali jakieś nagrody na MAMA w tym, ale wiem, że GOT7 czy Winner są popularniejsi. Szkoda. Ja zakochałam się w ich wszystkich singlach promocyjnych (Melted jest przepiękne, a razem z MV to już miazga), a najbardziej sympatią obdarzyłam właśnie 200%. It must be L.O.V.E :D
Uwielbiam Bangtan Boys! Naprawdę, ten rok sprawił, że zawładnęli moim sercem (przejęli pozycję B.A.P :(). W 2013 ich piosenki były w porządku, ale tegoroczne są naprawdę niesamowite. Poza tym, jak oni tańczą. Są po prostu idealni. Może w końcu nauczę się ich imion.
Caramelki są przewspaniałe. Zawsze zdołają wywołać uśmiech na mojej twarzy. Tak zabawnej grupy to szukać ze świecą trzeba. Ich teledyski są zrobione z jajem, a zarazem dokładnie i po prostu ładnie. No, bo kto zrobi teledysk, w którym jest się sushi (tak, kreacje dziewczyn to surowe ryby, hahaa). Ponoć inspiracja została zaciągnięta z jakiejś hinduskiego disco (tu już chodzi o piosenkę).
Mogłabym rozpisywać się, jak to w tym roku mnie oświeciło i Girl's Day zostały jednym z moich ulubionych girlsbandów itp. itd., ale po prostu napiszę, że to wszystko stało się za sprawą ,,Something". COŚ się stało. Więc posłuchajcie.
Hyunę lubiłam, a w tym roku to szczególnie ją pokochałam. Hyuny nienawidziłam od początku, uważałam za prostytutkę (hahah) i w ogóle. Nie umie śpiewać, rapować, tańczyć. Wszędzie widziałam negatywne komentarze o niej, a więc uległam i zaczęłam myśleć tak samo. Jakże się zdziwiłam oglądając jakieś Battle Dance w programie rozrywkowym z nią. Jak ta dziewczyna się wspaniale rusza, śpiewa też nieźle i daje radę tańcząc, a rapuje naprawdę dobrze. Cóż, jedna piosenka, a zmieniła całe moje nastawienie.
Ha:tfelt jest niesamowita. Cały jej mini-album jest niesamowity. Słuchając jej utworów po prostu czuje się jej emocje. Bardzo się zawiodłam, ponieważ widzę, że piosenka nie odniosła żadnego sukcesu, co jest dla mnie wielkim szokiem. To jest bardzo przykre, szczególnie, dlatego, że jest z JYP (jak np. miss A, GOT7 czy Sunmi), więc to dość duża wytwórnia, która stworzyła wiele gwiazd. Po prostu nie mogę zrozumieć, czemu ta piosenka nie przyjęła się tak dobrze, jak myślałam...
2NE1 to mój ukochany girlsband. Najlepszy, najwspanialszy i najsuperaśny itp. itd. Ale to, co uczyniły w tym roku (płytę Crush uczyniły), przeszło moje pojęcie. WSZYSTKIE piosenki są cudowne od początku do końca. Co prawda, liczyłam na więcej nagród w programach muzycznych (źli Koreańczycy, a fe!), ale no cóż, z SNSD się chyba nigdy nie wygra :)
... nie wiem, co napisać. Szok i rozpacz, że to ,,Crush" jest moim numerem jeden w tym roku? Niestety, YG postanowiło nie robić teledysku dla 2NE1 do tego utworu (ale zrobili japońską wersję, dobre i to), czego KOMPLETNIE NIE ROZUMIEM, bo zaraz po CBH, właśnie ta piosenka zaczęła podbijać listy przebojów. Szkoda, dla mnie cud, miód i orzeszki. Dziewczyny wskoczyły na całkowicie inny poziom.


Jak widać w tym roku, znalazło się bardzo dużo piosenek bez MV. Myślę, że przede wszystkim SM zaczęło źle wybierać single promocyjne (ale to tylko moje zdanie, nie musicie się z nim zgadzać), że jest tu ,,Adrenaline" zamiast ,,Holler", ,,Milk" jest wyżej od ,,Red Light", a nie ma ,,Mr.Mr", za to znajduje się ,,Goodbye". Albo po prostu ja mam dziwny gust ;)
Nie ma tu wielu popularnych piosenek, ale po prostu tak mi się podoba, nie moja wina. Bardzo ciężko było się zdecydować i ograniczyć do tej 38 (z 80 świetnych piosenek), Wszystkie są wspaniałe, więc życzę miłego słuchania ^^

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz