sobota, 20 września 2014

Powrót do 2012r. - ranking!

Postanowiłam stworzyć ranking piosenek k-pop'owych z 2012 roku. Znajduje się już ten z 2013 na moim blogu, więc chętni >tutaj<. Dlaczego postanowiłam zrobić także ten ranking? 2012 rok odgrywa ważną dla mnie rolę, jeśli chodzi o zapoznanie z koreańskim popem. Od niego wszystko się zaczęło, a powstały w tym roku takie perełki, że wstyd ich nie znać. A więc zaczynamy:

25. Epik High - Don't Hate Me
24. Lee Hi - 1.2.3.4
23. miss A - I Don't Need a Man
22. Gain - Bloom
21. G-Dragon - That XX
20. PSY - Gangnam Style
19. Wonder Girls - Like this
18. Bigbang - Bad Boy
17. T-ara - Lovey-Dovey
16. Secret - Poison
15. f(x) - Electric Shock
14. Girls' Generation - Paparazzi
13. Sistar - Loving U
12. BEAST - Beautiful Night
11. Block B - Nillili Mambo
10.
Jest to jedna z moich ulubionych grup i jeszcze mnie nie zawiodła. ,,Lipstick" brzmi świetnie, posiada zabawny teledysk, piękne dziewczyny i fajny układ taneczny. Czy potrzeba czegoś więcej? Jako ciekawostkę dodam, że jeszcze niedawno szczerze nienawidziłam tego utworu. Cóż, ludzie się zmieniają.
9.
Trzy najlepiej śpiewające dziewczyny z najpopularniejszego girlsbandu z Korei? To się musiało udać. Taeyeon, Tiffany i Seohyun posiadają niesamowite głosy. ,,Twinkle" jest piosenką o ciekawym brzmieniu w połączeniu z mocnymi głosami. Jakby każdy debiut się byłby taki dobry, to k-pop byłby znacznie ciekawszy. :P
8.
Przed chwilą pisałam o dobrym debiucie TTS, ale ten jest jeszcze lepszy! B.A.P od pierwszego utworu stali się moim ulubionym zespołem. Aż mi się łezka kręci w oku podczas oglądania ,,Warrior". Jakże bym chciała, aby wrócili do konceptu z debiutu! Brakuje mi mocnych chłopców. + dodałam link z teledyskiem z nieoficjalnego kanału, ponieważ official MV zablokowali w Europie.
7. 
Taki prosty tytuł, a taka wyjątkowa piosenka... ,,I Love You" ma dla mnie znaczenie sentymentalne, ponieważ to dzięki niej zaczęłam interesować się 2NE1. Moją pierwszą piosenką z koreańskiego popu było ,,Can't Nobody" i wiedziałam, że one ją śpiewają, jednak nie szukałam ich dyskografii. W 2012r. kliknęłam link i usłyszałam ten właśnie utwór. Potem odkryłam ,,I'm the Best" i jakoś tak mi została miłość do tego girlsbandu. :)
6. 
Także początki mojej przygody (jak prawie każdy utwór na tej liście, serio). Smoka poznałam przed Bigbang, ale od razu pokochałam. ,,Crayon" jest tak zrytą piosenką z tak zrytym teledyskiem (jednym z najlepszych jakie kiedykolwiek widziałam) i tak zrytym tekstem, że nie da się jej nie kochać. Swag check, swag check :D
5. 
Mój ulubiony utwór 4Minute. Co z tego, że ,,What's Your Name?" było wyżej w rankingu w 2013r., jak tutaj konkurencja jest o wiele mocniejsza. ,,Volume Up" jest genialne. Głosy dziewcząt, saksofon w tle, motyw wampirzy. Wszystko wypadło rewelacyjnie.
4. 
Bangowie po raz czwarty na tej liście (dwa razy w komplecie, dwa razy jako GD). No przykro mi, ale z ,,przykrością" muszę stwierdzić, że rok 2012 należał do nich! Kiedy się w końcu doczekamy comeback'u, ALE CHYBA SIĘ NIE DOCZEKAMY, liczę na jeszcze lepsze utwory. Tylko zastanawiam się, czy da się stworzyć jeszcze lepsze? ,,I'm singing my bluuuues" <3 Czy tylko ja jestem zachwycona tym ujęciem Smoka? aaaach
3.
Ailee jest niesamowita! niepowtarzalna! niezwykła! piękna! utalentowana! MEGA UTALENTOWANA. To jest jej debiutancki utwór i nadal mój ulubiony z jej repertuaru. Nie rozumiem tego, ale zawsze kiedy słucham tej piosenki, bardzo się wzruszam. Ailee oddziałowuje na mnie we wspaniały sposób. Wszystkim gorąco polecam ,,Heaven".
2.
Jak ktoś rozmawia ze mną na tematy k-popowe, wie, że uważam ,,Alone" za jedną z najlepszych piosenek, jakie słyszałam nie tylko wśród k-pop'u. W ciągu całego życia. Kolejny utwór, który bardzo na mnie działa. W 100% rozumiem fenomen Sistar po tej piosence, jednakże ciągle mam nadzieję, że kiedyś wydadzą równie dobry (albo nawet lepszy) utwór. Starały się z ,,Give It To Me", jednakże nie przemówiła do mnie ta piosenka.
1.
Zdziwienie? Szok? Nie, dla kogoś kto mnie dobrze zna to powinno być oczywiste. ,,Fantastic Baby" to jedna z najlepszych piosenek, które kiedykolwiek powstały i nigdy nie zmienię swego zdania. Najbardziej żałuję tego, że to ,,Gangnam Style" zapewniło rozgłos k-pop'owi (mały, co prawda, ale w USA dość często tego słuchają), a nie FB. Piosenka jest o wiele lepsza od utworu PSY'a (moje zdanie) i żałuję, że nie trafiło na Bigbang, 2NE1, Sistar czy Ailee.

Uuuuuuf... już po wszystkim. To było o wiele trudniejsze niż rok 2013. Tutaj prawie każda piosenka zajmuje ważne miejsce w moim sercu (sentymenty, sentymenty) i bardzo ciężko było wybrać ten numer jeden. Najbardziej bolał wybór między Sistar a Bangami, jednak widzicie mój wybór powyżej. A teraz kilka screenów :)
Ciężko było wybrać screen na nagłówek ,,Fantastic Baby", jednak padło na... sowę!
Żegnam. Napiszcie w komentarzach, co sądzicie o mojej liście :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz